על רקע האתגרים האישיים והלאומים שניצבים בפנינו החל מהשבעה באוקטובר ומצב החירום שמדינת ישראל נמצאת בו, קיימנו כנס מקצועי מיוחד בהשתתפות בכירי מערכת הבריאות, נציגי אקדמיה, משרדי ממשלה ושלטון מקומי, צה״ל, פילנתרופיה, וארגוני בריאות הנפש.

הכנס שנערך בהיכל התרבות בתל אביב, עסק בתמונת המצב והעשייה בעולמות הבריאות והרווחה הנפשית על רקע המלחמה ובצורך הדחוף בחיזוק מערך בריאות הנפש בישראל. לצד בחינת האתגרים והפתרונות, שיח פורה וחשיבה על היום שאחרי, הודגשה חשיבות פרואקטיביות, חדשנות שיתוף הפעולה והאחריות המשותפת לקידום בריאות הנפש בישראל.

לקטעים המלאים

דברי פתיחה

בפתיחת הכנס שר הבריאות אוריאל בוסו, משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, וד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש, נשאו דברים על עתיד בריאות הנפש בישראל. שר הבריאות הדגיש את הצורך הדחוף בשינוי מערכתי עמוק במערך בריאות הנפש הציבורי בעקבות המשבר חסר התקדים שנוצר בעקבות המלחמה. מנכ"ל משרד הבריאות הצהיר כי בריאות הנפש היא כעת הנושא החשוב ביותר בו עוסק המשרד, ומנכ"לית עמותת אנוש קראה לאחריות משותפת ולפעולה מקדימה בהתמודדות עם אתגרי העתיד בתחום.

שיחה אישית: רעיית הנשיא על בריאות הנפש בצל המלחמה

הגב' מיכל הרצוג, רעיית נשיא המדינה, קיימה שיחה אישית ומרתקת עם העיתונאי אלמוג בוקר. הגב' הרצוג שיתפה את תובנותיה על חשיבות השיח הפתוח בנושא בריאות הנפש, במיוחד לאור אירועי ה-7 באוקטובר. היא הדגישה את הצורך בעידוד אנשים לדבר על מצבם הנפשי ולבקש עזרה כשנדרש, תוך התייחסות להשפעה העמוקה של המלחמה על בריאות הנפש של הציבור הישראלי.

שיח: תמונת עתיד במציאות משתנה

ד"ר טלי יריב משעל, יועצת אסטרטגית, הנחתה את השיח בהשתתפות נשות מקצוע מובילות מתחומים שונים: ד"ר שגית ארבל אלון, רופאה ראשית, מנהלת מערך שירותי הבריאות במשרד הרווחה והביטחון החברתי, מורן מזרחי, מנהלת אגף קרנות הביטוח הלאומי, רעות סטולר, מנהלת אסטרטגיה ומובילה את תחום חוסן ובריאות הנפש JFN ישראל, ונועה רופא, ראש היחידה לשירותים פסיכוסוציאליים באגף השיקום במשרד הביטחון. הדיון עסק באתגרים העתידיים בתחום בריאות הנפש, בדגש על היערכות מערכתית, שיתופי פעולה, וחיזוק החוסן הנפשי ברמה הלאומית לאור הנסיבות המשתנות.

שיחה אישית: איילת נחמיאס ורבין וחיים ילין על אירועי ה 7.10

איילת נחמיאס ורבין, עו"ד, חברת כנסת לשעבר ויו"ר הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית, ניהלה שיחה מעמיקה ומרגשת עם חיים ילין, תושב בארי וראש מועצה אזורית אשכול לשעבר. ילין שיתף  במלחמת ההישרדות האישית שלו ב-7 באוקטובר כתושב בארי ובהשפעה המטלטלת של אירועים אלו על הנפש האנושית והקהילתית.

שיח: פרואקטיביות הלכה למעשה

טל אלכסנדרוביץ'-שגב, מנכ"לית בן-חורין אלכסנדרוביץ' אסטרטגיה ותקשורת, הנחתה את השיח בהשתתפות ד"ר הלה הדס, מנכ"לית אנוש, ד"ר גלעד בודנהיימר, ראש אגף שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות, פרופ' גיא דורון, אונ' רייכמן, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, יזם, מייסד-שותף ומדען ראשי ב- ,GGTUDE ושרון בלום מלמד מנהלת מנהל השירותים החברתיים בעיריית ת"א-יפו. השיח התמקד בגישות פרואקטיביות להתמודדות עם אתגרי התקופה הנוכחית ובמהלכו דנו הדוברים בדרכים יצירתיות ומעשיות להתמודדות עם מצבים מורכבים בתחום בריאות הנפש.

שיחה אישית: עדויות מלב הטראומה הלאומית

העיתונאי אלמוג בוקר ניהל שיחה אישית עם חן אלמוג גולדשטיין ועפרי לוי צמח. חן, שבעלה נדב ובתה הבכורה ים ז"ל נרצחו בביתם, ושנחטפה ע"י החמאס עם שלושת ילדיה לעזה, חלקה את סיפורה המטלטל על החיים שאחרי הטראומה והשבי. עפרי, ניצולת הטבח בבארי ואלמנתו של חבר כיתת הכוננות שחר צמח ז"ל, שיתפה את חוויותיה מהיום הנורא ואת ההתמודדות עם שאלות ילדיה. השיחה הציגה את ההשלכות העמוקות של הטראומה הלאומית על הפרט והמשפחה, והדגישה את הצורך בתמיכה נפשית מתמשכת לניצולים ולמשפחות השכולות

תמונות מהכנס

השותפים שלנו

תפריט