בית שחר אנוש

בית שחר - בית מאזן למתמודדים עם PTSD לנכי.ות צה"ל וכוחות הביטחון

מי אנחנו?

בית מאזן הינו מסגרת טיפולית, תומכת ומקצועית לנכי.ות ות צה"ל וכוחות הביטחון, המוכרים במשרד הביטחון, המתמודדים עם פוסט טראומה.
הבית מהווה חלופת ומניעת אשפוז למתמודדים עם משבר נפשי הפוגע ביכולתם להישאר בביתם וזקוקים לטיפול אינטנסיבי במסגרת כוללנית מוגבלת בזמן. הבית פועל בהתאם לקריטריונים של משרד הבריאות.

מה אנחנו מציעים?

מענה הוליסטי אינטנסיבי באמצעות צוות רב מקצועי המורכב ממנהלת, פסיכיאטרים, עובדות סוציאליות, מטפלים ואחות. בנוסף, קיים צוות מלווה (מדריכים) הנמצא בבית 24/7 ונותן מענה מיידי למטופלים.
בבית הנמצא בעיר רחובות, מתקיימות קבוצות טיפוליות ומרחבים משקמים, כגון: טבע תרפיה, פסיכודרמה, קבוצת מוזיקה, קבוצת ויסות רגשי, גינון ונגרות, יוגה, רפלקסולוגיה, אומנות ועוד. אלו בדגש על עבודה עצמית, שמתאפשרת במרחב עוטף, מחזק ומכוון.

מה המטרה שלנו?

ייצוב קליני לצד התמודדות מיטיבה עם תקופת המשבר בליווי וטיפול של צוות מקצועי. זאת באמצעות הרחבת סל הכלים שיעזרו לאדם להתמודד עם הסימפטומים הפוסט טראומתיים, חיזוק המשאבים ומעגלי התמיכה, איזון תרופתי, עבודה על המטרות הטיפוליות שהמטופל הציב לעצמו עם כניסתו לבית המאזן מתוך שיח המבוסס על עקרונות הדיאלוג הפתוח.

תהליך זה מתאפשר על ידי שילוב של גישות המנחות את עבודתנו:  

  • תכנית מותאמת אישית, המתבססת על עקרונות עבודה מיטביים עם נפגעי פוסט טראומה
  •  גישה כלל מערכתית, הכוללת התייחסות לכלל הגורמים המלווים את האדם
  • שמירה על הרצף הטיפולי – שיקומי מרגע הכניסה לבית ובראיית פני עתיד
  •  חיזוק החוסן והמשאבים של המטופל ובניית תכנית המשך בקהילהבהנמ

למידע נוסף, צרו איתנו קשר:

תפריט